AMSTERDAM,
06
december
2023
|
21:17
Europe/Amsterdam

Nederlandse sim-racer Floris Wijers verslaat drievoudig F1®-wereldkampioen Max Verstappen tijdens Heineken® Player 0.0 finale

Heineken Experience in Amsterdam strijdtoneel van spannende sim-race

Floris Wijers (24), een amateur sim-racer uit Soest, kreeg vanavond het ondenkbare voor elkaar: hij versloeg drievoudig F1® wereldkampioen Max Verstappen tijdens de internationale finale van de Heineken® Player 0.0 competitie. Floris overtuigde eerder op de avond al tijdens de kwalificatie van de sim-race, waarin hij zichzelf naar pole position reed, vóór de finalisten uit Brazilië, Canada en Max Verstappen. Tijdens de uiteindelijke race van de wereldwijde krachtmeting, te midden van de historische muren van de Heineken Experience in Amsterdam, wist Wijers zijn concurrenten ver achter zich te laten. Op plek twee eindigde João Piana uit Brazilië, Verstappen eindigde als derde. Er stond dus opnieuw een Nederlander bovenop het podium van een F1-race, maar dit keer virtueel.  (tekst loopt door onder foto)

De Heineken® Player 0.0-campagne is het nieuwe gaming-initiatief dat Heineken® en Max Verstappen dit jaar samen hebben ontwikkeld om een ​​virtuele race-ervaring voor fans te creëren. In verschillende landen konden deelnemers strijden om de landstitel en een plek in de felbegeerde finale. Met als ultiem hoogtepunt: racen tegen de regerend F1® wereldkampioen himself. Met Player 0.0 brengt de brouwer de boodschap ‘When You Drive, Never Drink’ nog meer tot leven. Met het platform en de competitie draagt Heineken® op een vernieuwende en interactieve manier de boodschap uit dat de beste bestuurder - zowel in de ‘echte’, als in de virtuele wereld - degene is die niet gedronken heeft – tenzij het een Heineken® 0.0 is. In een race over 18 ronden op het virtuele circuit van Zandvoort, gingen de finalisten uit Nederland, Canada, Brazilië en Mexico de strijd met elkaar en de wereldkampioen aan. Ondanks een straf van 5-seconden voor te hard rijden in de pitstraat, wist Floris een ruime voorsprong op te bouwen en bleek hij met een verbluffende controle de snelste op het virtuele circuit. Winnaar Floris Wijers, in het dagelijks leven werkzaam in de IT-branche, kan de winst nog niet helemaal bevatten: “Wat een onbeschrijfelijk gevoel is dit. Dat ik heb mogen racen tegen de wereldkampioen en hem ook nog eens heb kunnen verslaan, voelt als een droom die uitkomt. Ik ben heel trots op deze overwinning en dit vergeet ik nooit meer!”  

Rob Van Griensven, Director Global Digital Heineken:De Player 0.0 finale is zoveel meer dan een race: het is het hoogtepunt van onze wereldwijde campagne rondom motorsport en verantwoord alcoholgebruik. Door middel van het gaming-initiatief konden we een nieuwe doelgroep aanspreken en op een sportieve en laagdrempelige manier het serieuze onderwerp van verantwoord alcoholgebruik aankaarten. Een manier die goed bij deze doelgroep past. We kijken nu al uit naar het volgende seizoen waarin fans nog meer spektakel kunnen verwachten en we op verrassende wijze aandacht blijven geven aan onze boodschap When You Drive, Never Drink.” 

Verstappen vertelt: "Het opnemen tegen zulke fanatieke racers was een mooie kans om mijn passie voor de sport te delen met racefans. Het is inspirerend om te zien hoe Player 0.0 verschillende talenten van over de hele wereld samenbrengt. Hopelijk is deze competitie een inspiratie voor iedereen die wil gaan racen." 

Nu het sim-race seizoen 2023 is afgesloten, bereidt Heineken® zich voor op nog meer sim-race sensatie in 2024. De wereldwijde Player 0.0 competitie wordt aankomend jaar verder uitgebreid om nog meer racefans te bereiken. Er zullen meer landen deelnemen en Heineken® blijft de boodschap van de campagne uitdragen via haar partnerships in de motorsport. 

Verantwoorde alcoholconsumptie  

Heineken pakt al jaren een voortrekkersrol in het stimuleren van verantwoord alcoholgebruik en besteedt minimaal 10% van het beschikbare marketingbudget aan het kracht bijzetten van deze boodschap. Met Player 0.0 brengt de brouwer de boodschap ‘When You Drive, Never Drink’ nog meer tot leven. Met het platform en de competitie draagt Heineken® op een vernieuwende en interactieve manier de boodschap uit dat de beste bestuurder - zowel in de ‘echte’, als in de virtuele wereld - degene is die niet gedronken heeft. Tenzij het een Heineken® 0.0 is. 

Boilerplate

Over de finalisten: 

 

De Nederlandse finalist is Floris Wijers (24) uit Soest. Hij werkt in de IT-branche, maar zijn droom is om in de toekomst zijn werk te maken van sim-racing. Hij speelt al sinds 2013 en vindt de Player 0.0 competitie een mooie kans om zich in de kijker te spelen. Na het winnen van de nationale finale was hij blij en opgelucht en keek hij direct uit naar de internationale finale. Een mooie kans om internationale sim-racers te ontmoeten en natuurlijk om te strijden tegen Max. 

 

De finalist uit Canada is Marc-Antoine Liboiron (29). Hij komt uit Montreal en werkt als kwaliteitsinspecteur in de ruimtevaartindustrie. Zijn bewondering voor de F1 en Max Verstappen begon in 2016 toen hij zijn eerste race ooit zag: de Grand Prix in Brazilië. Begin 2023 begon hij met sim-racen. Hij was ontzettend trots toen hij zijn landelijke finale, met nog maar vijf maanden sim-race ervaring, wist te winnen.  

 

Uit Mexico plaatste Rivaldo Campos (24) zich voor de Player 0.0 finale. Hij woont in Melchor Ocampo en is student techniek. Hij was heel blij en verrast dat het hem lukte om in zijn landelijke finale als eerste over de finish te komen. Zeker omdat hij het opnam tegen ervaren jongens die elkaar al langer kenden en Rivaldo pas iets meer dan een jaar aan sim-racen doet.  

 

Vanuit Brazilië is João Piana (23) naar Nederland gekomen voor de internationale Player 0.0 finale. Hij komt uit Cascavel en is afgestudeerd als engineer. Hij is content creator en werkt als sim-race coach. Het behalen van een plek in de internationale finale van Player 0.0 is voor hem een droom die uitkomt. 

 

Over Player 0.0: 

Player 0.0 maakt deel uit van de bredere samenwerking tussen Heineken® en drievoudig Formule 1 wereldkampioen Max Verstappen. Met het platform en de competitie draagt Heineken® op een vernieuwende en interactieve manier de boodschap uit dat de beste bestuurder - zowel in de ‘echte’, als in de virtuele wereld - degene is die niet gedronken heeft – tenzij het een Heineken® 0.0 is. Deze boodschap is onderdeel van de wereldwijde ‘When You Drive, Never Drink’ campagne, waarin verantwoorde alcoholconsumptie centraal staat. Hiermee zet Heineken® zich in om de houding ten aanzien van rijden onder invloed te veranderen.  

 

Over HEINEKEN 

HEINEKEN is ’s werelds meest internationale brouwer en toonaangevend in de ontwikkeling en verkoop van premium bieren en ciders. Onder aanvoering van het Heineken® merk zijn we met een portfolio van meer dan 300 internationale-, regionale-, lokale- en speciaalbieren en ciders actief in ruim 170 verschillende markten. In onze brouwerijen, mouterijen, ciderproductie locaties en kantoren werken wereldwijd ruim 90.000 mensen. In Nederland focust HEINEKEN zich op een tiental merken. Meer informatie over HEINEKEN Nederland staat op www.heinekennederland.nl