Metaverse,
17
maart
2022
|
13:00
Europe/Amsterdam

Heineken® Silver gelanceerd in eerste virtuele brouwerij

De eerste virtuele brouwerij van Heineken® werd vandaag geopend tijdens een exclusief evenement in Decentraland, een virtual reality platform dat draait op de Ethereum blockchain. Daar kwamen gasten onder het genot van kreeft en kaviaar (ja echt!) alles te weten over de nieuwste innovatie van de brouwer: Heineken® Silver. Naast de bijzondere uitleg over het brouwproces van het nieuwe bier door meesterbrouwer Willem van Waesberghe, was onder de gasten ook Heineken® ambassadeur Thierry Henry aanwezig. Hij vermaakte zich uitstekend tijdens de officiële opening van de brouwerij in de metaverse.
 

Eerste virtuele bier van Heineken met dezelfde kwaliteit

Heineken® staat als sinds jaar en dag bekend om zijn vakmanschap en kwaliteit, daarmee is het bier groot geworden over de hele wereld. De liefde en passie voor het bier, is nu ook terug te zien in de metaverse. Niet alleen in de echte wereld werkt de brouwer met de beste ingrediënten, maar ook in de metaverse bestaat het bier uit de beste, 100% computer gegenereerde ingrediënten. Heineken’s speciale A-gist, gewoonlijk gebrouwen in horizontale tanks, is vervangen door A-Pixels. De virtuele Heineken Silver wordt gebrouwen met Binary Coded Hop, afkomstig van NPC (non-player character) telers. En natuurlijk wordt het hele brouwproces nauwkeurig in de gaten gehouden door speciale virtuele brouwers, de digitale vervangers van Heineken’s Meesterbrouwers.

Els Dijkhuizen, marketing directeur Heineken: “Heineken staat voor verfrissen en verbinden en is bij uitstek het product dat past bij momenten waarin je samenkomt. Thuis, in het café, restaurant of op een festival; overal wordt samen geproost. Ook in de metaverse komen mensen steeds vaker samen en worden op een verfrissende manier connecties gemaakt. Het is geweldig dat er steeds meer mogelijkheden zijn om met elkaar in contact te zijn. Maar of het de beste plek is om een nieuw bier te proeven? Uiteindelijk is niets lekkerder dan die eerste verfrissende slok van een écht biertje. Dat is ook de ironie van deze virtuele lancering van Heineken Silver. Het is een lancering met een knipoog zoals je van Heineken gewend bent. Ondanks dat de metaverse een plek is om nieuwe connecties aan te gaan, is bier een product waar je alleen in het echte leven optimaal van kunt genieten.”

Spaanse straatartiest J.Demsky brengt smaak tot leven

Delen van de virtuele Heineken brouwerij zijn ontworpen door de bekende Spaanse straatartiest J.Demsky: "Als groot liefhebber van Heineken was ik meteen enthousiast om mee te werken aan deze lancering die Heineken Silver op een unieke manier tot leven brengt. Ik wil iedereen op een artistieke manier laten begrijpen hoe een virtueel drankje zou kunnen smaken, door pixels en technologie te verbinden. Dat past perfect bij wie ik ben en de kunst die ik graag creëer. Ik hoop dat bezoekers mijn interpretatie van hoe een virtuele Heineken Silver zou kunnen zijn smaken gaan ontdekken in Decentraland."

De brouwer liet vandaag in de metaverse gasten uit heel Europa kennismaken met de nieuwste innovatie uit de Heineken familie. Vanaf nu is de virtuele brouwerij ook geopend voor publiek. “Iedereen kan in Decentraland Heineken Silver op een unieke manier ervaren. Bij binnenkomst in de virtuele brouwerij kom je direct bij de Can Lab, een spel om je wegwijs te maken in deze nieuwe wereld. Om de smaak van Heineken Silver te ervaren ga je naar de proefruimte. En daar heb je niet eens smaakpapillen voor nodig”, vertelt Dijkhuizen met een knipoog. “In de Cheers Booth, een ruimte met enorme holografische bierblikken, kun je virtueel proosten met vrienden en jezelf vereeuwigen met een selfie. Ook kan iedereen zijn moves laten zien op de dansvloer.”

Bekijk de virtuele Heineken brouwerij hier.

Boilerplate

Over Heineken
Heineken® bier is het populairste bier van Nederland. Sinds 1873 staat Heineken® voor verfrissen en verbinden en met Nederland als trotse thuismarkt is Heineken pilsener tegenwoordig verkrijgbaar in ruim 190 landen. Dit maakt Heineken® het meest mondiale biermerk ter wereld en het belangrijkste merk van het wereldwijde HEINEKEN concern. Vijf jaar geleden kwam Heineken® met de laatste grote innovatie op het Heineken® merk: Heineken® 0.0. Door deze introductie heeft de alcoholvrije categorie een enorme boost gehad is deze inmiddels verdrievoudigd. Pils- en lager is veruit de grootste categorie in Nederland, (77.9% in 2021).


Over Heineken Silver
Heineken® Silver is een extra verfrissend bier met een subtiele afdronk. Gebrouwen met dezelfde pure en natuurlijke ingrediënten voor de karakteristieke Heineken® smaak. Heineken Silver heeft een lage bitterheid en iets minder alcohol. Heineken Silver wordt gelijktijdig in veel Europese landen geïntroduceerd. Meer informatie over Heineken® Silver: https://nieuws.heineken.nl/heineken-introduceert-heineken-silver-in-nederland/.


Over J. Demsky
J. Demsky is een Spaanse straatartiest wiens creatieve reis begon tijdens de graffiti opkomst in de beginjaren 90. Sindsdien reist en sprayt hij door meer dan 50 landen en werkt hij samen met verschillende merken om zijn artistieke werk uit te breiden. In zijn werk verkent hij de onderling verbonden relatie van de ruimte en tijd. En heeft hij een sterke focus op het vinden van de ‘glitch’. Deze op digitale geïnspireerde esthetiek speelt een rol in de campagne van Heineken. Bekijk meer van zijn werk op: https://jdemsky.com/

Contactpersoon

Lisa van der Heijden
Woordvoerder HEINEKEN Nederland
+31 (0)626240423