ZANDVOORT,
01
september
2022
|
12:37
Europe/Amsterdam

Heineken®️ gooit alle remmen los voor de Formula™ 1 Heineken Dutch Grand Prix 2022

  • Daniel Ricciardo schittert in de nieuwe ‘Riding is still Driving’ campagne om veilige deelname aan het verkeer te promoten, ook op twee wielen;
  • 8 geluksvogels kunnen proosten bij de pitstraat in de Pitwall Bar;
  • Allereerste F1 CaraFan ter wereld. Wie wint een campingplek midden op de paddock?
  • 650 F1 Heineken Dutch Grand Prix horeca viewing-events door heel het land;

De Dutch Grand Prix 2022 gaat bijna van start. Voor heel raceminnend Nederland gooit titelsponsor Heineken®️ met een tal van activaties, viewing events, een gloednieuwe Trophy en een frisse When You Drive Never Drink campagne alle remmen los. En dit alles onder de noemer ‘We Are 1’. Want grote sportevents doen iets bijzonders met ons land. Het zorgt dat we één zijn met elkaar. Dat we als één blok achter de nummer één staan die straks als eerste over de finish komt. En dat we samen, als straks de Trophy de lucht in gaat, proosten op de overwinning.

Fris op fiets want ‘Riding is still Driving’

Wie de Formule 1 goed volgt weet dat Heineken deze competitie wereldwijd gebruikt om een belangrijke boodschap over het voetlicht te brengen. De groene brouwer hecht veel waarde aan verantwoord alcoholgebruik. Daarom promoot Heineken zijn alcoholvrije variant Heineken 0.0 volop. Er moet altijd en overal er keuze moet zijn tussen een biertje met of zonder alcohol. Om extra te benadrukken dat alcohol en verkeer absoluut niet samengaan verspreidt Heineken al jarenlang wereldwijd de ‘When You Drive Never Drink’ boodschap. Veelal met campagnes waarin F1-coureurs een rolmodel zijn. "Natuurlijk wordt direct de link met autorijden gelegd”. “Maar waarom zou je op de e-bike of e-step wel het risico nemen?” aldus McLaren F1 coureur Daniel Ricciardo. De oud team genoot van Max heeft een hoofddrol in de nieuwste campagne ‘Riding is still Driving’. “Ook op een elektrische fiets of een step zit een stuur, maak je snelheid en ben je verkeersdeelnemer. Dat is niet anders dan bij een auto. Nederland staat bekend als fietsland, en inmiddels zijn er maar liefst 1.4 miljoen e-bikes op de Nederlandse wegen te vinden. We willen met ‘Riding is still Driving’ bewustwording creëren en doen een beroep op ieders verantwoordelijkheid. Voor jezelf en voor een ander”. De campagne is inmiddels gestart en is hier te zien. Wie tijdens het raceweekend de promotiecode "Ricciardo" gebruikt krijgt bovendien €10,- korting op een Uber rit. Om deze boodschap kracht bij te zetten wordt een door Pablo Lücker gecreëerde helm met een diameter van 1 meter geveild met daarop handtekeningen van de Formule 1 coureurs. De opbrengst van het kunstwerk komt ten goede aan Veilig Verkeer Nederland. 

Heineken presenteert: de CaraFan!

Het is de droom van menig racefan. Rondlopen en rondkijken daar waar alle Formule 1 teams met hun motorhomes zijn neergestreken. Even babbelen met de buren van een raceteam. Of een 0.0 biertje drinken met de monteurs. Het zou zomaar kunnen als je dé beste plek op het circuit weet te winnen. Heineken presenteert namelijk: de CaraFan. Voor het eerst in de historie van de Formule 1 is er voor een ultieme F1-fan een campingplekje te bemachtigen midden op de paddock. Het kloppende hart van de Formule 1 waar ieder team een motorhome heeft staan. Een eigen caravan voor een echte fan. Met een tuintje, een eigen bar met tap en een tv scherm waar je alles live kunt volgen. “Echt uniek” legt voormalig F1-coureur Giedo van der Garde uit. “Winnaars kunnen vanuit hun eigen CaraFan rustig aanschouwen hoe de teams zich voorbereiden op de race. En wanneer de rode lichten doven en het gas diep wordt ingedrukt sta je uiteraard vooraan om alle teams razendsnel aan je voorbij te laten gaan”. Koning(in) van de CaraFan word je niet zomaar, daar moet je iets voor doen, hoe dat werkt lees je hier. Heineken is op zoek naar drie geluksvogels die een vriend(in) mogen meenemen want de CaraFan is zowel op vrijdag tijdens de vrije trainingen, zaterdag tijdens de kwalificatie en zondag tijdens de race beschikbaar.

Pr0.0sten aan de pitstraat

Minstens zo leuk als de CaraFan is de Pitwall Bar. De naam van de bar verklapt het al. Het is een bar rechtsreeks aan de track en slechts enkele meters verwijdert van de pitstraat. Helemaal vooraan daar waar de F1-teams naar binnenkomen voor bandenwissel of een snelle reparatie. Met goed zicht op de baan, een tap met ijskoud Heineken 0.0 bier en een TV om alle actie tot op een honderdste van een seconden te volgen. Voor het eerst is er plaats voor acht personen in deze extra grote bar waar samen met volle teugen genoten kan worden van de race. Ook hiermee heeft Zandvoort een primeur.

“Voor Heineken is de Formule 1 veel meer dan een race. We halen alles uit de kast om de fans een ultieme ervaring te geven. We gaan als één, van de vliegende start tot aan de finish. We vieren de Formule 1 Heineken Dutch Grand Prix 2022 met fans uit alle landen en van alle teams. Eén weekend, één track, samen één publiek: We Are 1!”.

Otto Esser, marketing manager Heineken

Kijken in de kroeg 

Iedere dag kunnen er ‘slechts’ 105.000 F1 fans naar het circuit. Speciaal voor iedereen die geen kaartje heeft weten te bemachtigen organiseert Heineken door heel het land viewing-events. Heineken kroegen worden helemaal in F1 sferen gebracht en de race wordt er uiteraard op groot scherm uitgezonden. In totaal zijn er maar liefst 650 locaties waar er samen van de race, een biertje en de overwinning genoten kan worden.